På besök i Götet

Då har vi varit i götet nästan ett dygn. Och vi har redan hunnit göra det mesta av Nordstan, till mig stackars fötters förtret. Något som aldrig upphör att förvåna mig när jag är på besök i Göteborg är att jag alltid lyckas hamna bredvid en alkis eller någon med klart psykiska besvär så fort jag hoppar på en buss.

Igår var det en klart påverkad herre som stolt basunerade ut för hela bussen att han spelat i GAIS 1969 och därefter bad om tips för hur han skulle få sin son att städa kattlådan...mystiskt eller hur?

Förra gången jag var i Göteborg och jag och min vän Petter var på väg till centralstation så kom det en lätt förvirrad herre beväpnad med ett paket filmjölk, han sätter sig bredvid oss och lutar sig fram emot oss och spänner ögonen i oss och väser: "Ta det bara lugnt, vi vill inte skapa panik om något skulle hända. Tänk på barnen." Varpå sagda herre förföljer oss över en buss och en spårvagn innan han tillsynes lite förvirrat försvann i folkmassan runt omkring oss.

För övrigt var vi på en riktigt trevlig after work igår med god mat och ett flertal öl. Kvällen avslutades med Guitar Hero och Singstar..vilket är en historia som bäst kan sparas till ett annat tillfälle...

Kommentarer
Postat av: Marie

Men det gick ju bra för dig på guitar hero, var ju värre för mig :-)

2007-12-05 @ 08:06:38
URL: http://mugge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0